Reis en aankomst! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Meike Laméris - WaarBenJij.nu Reis en aankomst! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Meike Laméris - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst!

Blijf op de hoogte en volg Meike

01 Februari 2013 | Costa Rica, San José

Hola!

Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen, ik heb al zo veel nieuwe dingen gezien en meegemaakt!
Maargoed, het begon in de nacht van 30 januari op 31 januari, mijn wekker, eigenlijk een stuk of 10 wekkers, gingen om kwart over 3 s nachts. We reden naar Schiphol en de rest volgt, koffers inchecken, enzovoort! Maar ik was wel misselijk van de zenuwen. Toen was het tijd voor afscheid nemen, wat heel raar was, want dan komt het besef er weer dtat je elkaar gewoon 5 maand niet ziet.
Voor mijn vlucht naar atlanta moest ik nog weer door een aparte douane, eerst werd je ondervraagd aan een tafeltje door iemand die alles precies wou weten, daarna baggage controle en door een supersonisch scan ding. In het vliegtuig van Amsterdam naar Atlanta was prima, was 10 uur vliegen, maar het was heel relaxt. Ik had een tv scherm voor mij op de stoel, met een afstandbediening, met keuze uit wel 50 films die nog best nieuw zijn, dus dan gaat de tijd best snel! Ook kregen we eten, water, cola, zelfs wijn was gratis!
Maar jeetje, wat zijn ze streng in Amerika, ik had al een esta aangevraagd; papier waar je allemaal vragen moest beantwoorden, en dan mag je Amerika in komen als je wilt doorreizen enzo, maar nee dat was niet genoeg, in het vliegtuig moest je nog weer een papier invullen en dat was nog best lastig! Uiteindelijk aangekomen in Amerika ging het ook weer prima, was makkelijker te vinden allemaal dan op Schiphol nog, toen moest ik ook door de immigratie dienst, wat ik wel spannend vond! Daar moest ik mijn papiertje die ik in het vliegtuig had ingevuld laten zien, vragen beantwoorden, scan van mijn vingerafdrukken en een foto. Daarna was het weer tijd voor bagage controle. Ook zag ik gisteravond dat ze mijn koffer hebben opengemaakt die ik had afgegeven, dat is wel apart trouwens, dat je denkt hee, die ballerina's lagen echt niet daar, maar helemaal onderop..
Al snel was het tijd om in te stappen om te vliegen naar Costa rica, ging ook allemaal weer prima, en het was nog maar 3,5 uur vliegen ongeveer. Ik kwam naast een aardige Duitser te zitten, waar ik goede gesprekken mee heb gevoerd, jaja, diepgaande gesprekken zelfs!
En toen, eindelijk, zag ik de lichtjes van Costa rica, daar ook weer immigratie dienst, want in vliegtuig moest ik weer twee papieren invullen en dat was echt moeilijk want alleen in het Engels en Spaans was het papiertje en het was heel onduidelijk.
Toeen stond er iemand van AFS en die was heel aardig, toen gingen we nog even wachten op twee andere meisjes die ook aankwamen vanuit nieuw Zeeland, echt tof, die hebben zon mooi accent! Toen gingen we met een busje naar een hostel in san jose. Ik slaap hier op een kamer met 5 andere meisjes, twee uit Amerika en drie uit Duitsland. Ik ben hier echt de enige Hollander, en die meisjes kennen elkaar al en ik zeemaar niemand, maar dat maakt niet uit iedereen is aardig :)
Alleen was het wel awkward toen ik iedereen wakker maakte met het licht aandoen omdat ik later aankwam haha, en de douche was ook een bijzondere ervaring!
Maargoed, heb heerlijk paar uurtjes geslapen maar werd om 6 uur hier wakker, want ben klaarwakker ofzo, zo lekker ontbijten dus ik stop nu met dit mega lange verhaal.
Oh en het zonnetje schijnt en het is waarm en ja, ben benieuwd hoe Costa rica eruit ziet in het daglicht!

Adios,
Pura vida!

  • 02 Februari 2013 - 13:48

    Ootse:

    Leve Meike,

    heel veel plezier daar in het verre Costa Rica! Hasta Luega! tut Ootske

  • 02 Februari 2013 - 18:27

    Carmen:

    Leuk dat je het naar je zin hebt!

    Liefs de Moesjes haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 3234

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 02 Juli 2013

Costa Rica!

Landen bezocht: